Rychlé a snadné
Jen těžko můžeme uvěřit tomu, jak se obchod neustále v něčem rozvíjí, vymýšlí nové a nové podněty, aby uspokojil svého zákaznáíka a aby si zajistil jeho stálou přízeň. To je samozřejmě v pořádku, každý dobrý obchodník by měl usilovat o nové zákazníky a zároveň si vážit těch starých, stálých. V dnešní době se již můžeme setkat s vizí, která nám otevíná nové dvěře do budoucnosti v nakupování. Za několik málo let již nebudeme muset chodit do obchodů, stačí když si třeba nasadíme podivuhodné brýle a sami doma se můžeme virtuálně procházet po obchodě a vybírat nejrůznější produkty. Zní to zvláště? A co třeba již fungující eshopy? Každý, kdo vlastní smartphone nebo notebook si může objednávat různý sortiment prostřednictvím internetových obchodů, dávat je do imaginárního košíku a za pár dní má balíček klidně i u sebe doma.
Stejně tak je tomu i s potravinami. Před několika lety bychom tomu jistě nevěřili, dnes je ale zcela běžné, že si lidé objednávají jídlo až domů. Svět se každý den blíží kupředu – nebo ne?
Šetříme čas
Každý chce ušetřit každý den aspoň pár minut času, aby měl více času zase na něco jiného, ale jak se zdá, lidstvo má tolik věcí na práci, povinností a činností, že je neustále ve shonu. Vynalezli jsme dětské plenky, abychom je nemuseli vyvařovat a prát, pračky, abychom nemuseli prádlo ručně máchat ve škopku a plno dalších věcí, které nám údajně mají ušetřit čas. Ano, takové vymoženosti opravdu čas šetří, ovšem díky tomu máme více a více volného času, který opět zaplácneme buď něčím užitečným, nebo zcela neužitečným.
Pokud mluvíme o potravinách, najdeme mezi nimi celé spektrum polévek – stačí zalít horkou vodou a podobně. A nyní se celá společnost octla v bodě, kdy si již můžeme zavolat, objednat a nechat odvézt potraviny až k nám domů. Ano, je to jistě užitečná věc, pokud jsme nemocní, pokud jsme staří a těžko se nám chodí každý den na nákup rohlíků. Z této stránky tato služba opravdu není k zahození. Co takhle ale, když je ošklivé počasí, prší, sněží. To si i mladý člověk řekne, že se mu nikam nechce, a tak donášku také využije. Každému se to začne líbit natolik, že může zůstat pouze doma a vůbec nemusí vycháze z domu. Dále je pak důležité poukázat na kvalitu. Opravdu vám cizí člověk může vybrat tu nejlepší zeleninu, pečivo či jiný druh potravin?
Rozhodně ne. Tedy zkrátka a dobře, každý nemohoucí dchodce, který těchto služeb využije, na to nejspíše doplatí nejvíce. Někteří nevidí, že nějaký sáček je natrhlý nebo nezkoumají zda je každý kus ovoce čerstvý. Zároveň i tak malý pohyb, který vynaložíte při procházce pro chleba nebo mléko, je každému člověku prospěšný ( pokud tedy opravdu nemůžete chodit samozřejmě). Měli bychom se probudit ze svého spánku, vylézt ze svých nor a užít si i krátkou cestu do obchodu, protože doma toto tolik nezažijete. Společnost by měla pro své zdraví a vnitřní pohodu opět začít něco dělat, pohodlnost a různá vylepšení nás dělá lenivějšími a také (což je velice důležité) nešťastnějšími.